Domov >> Psychológia >> Vedomé snívanie alebo ako ovládať sny?

Vedomé snívanie alebo ako ovládať sny?

[Tento článok Vám zaberie 3 minúty čítania a 5 nových rád]

 Vedomé snívanie alebo aj lucidné snívanie je stav snívania, v ktorom sme si vedomý, že snívame. Výsledkom takéhoto snívania je oveľa jasnejší zážitok zo snívania, ktorý nám niekedy umožňuje aj ovládanie obsahu sna. Ale ako nadobudnúť takýto stav?

Venujte pozornosť svojim snom

Veľa ľudí verí, že práve zapamätávanie si sna je ten prvý krok, ako sa naučiť vedome snívať. Tu je pár tipov, ako na to:

  • Doprajte si dostatok spánku. Je vedecky dokázané, že väčšina snov, ktoré si subjekt podrobne a živo pamätá, prebieha práve v REM (Rapid eye Movement) režime spánku. REM je fáza spánku, charakterizovaná práve rýchlymi pohybmi očí a nízkoúrovňovou svalovou aktivitou. Ak nie je náš spánok dostatočný alebo ak sa v noci často prehadzujeme, potom fáza REM môže byť narušená.
  • Zapisujte si vaše sny hneď, ako vstanete, ináč ich postupom dňa zabudnete.
  • Pripomínajte si sny každé ráno. Vyhraďte si ráno aspoň o 5 minút viac na oživenie snov a snažte sa to robiť na pravidelnej báze. Mnoho ľudí zabúda na sny hneď, ako vstavajú a to práve preto, lebo už od rána myslia na úplne iné veci.

Rozpoznávanie sna od skutočnosti

Vedomé snívanie alebo ako ovládať sny-candyman (2)

Rozpoznávanie sna od reality môže byť spúšťačom vedomého snívania

Jedná sa o proces, ktorý vám pomôže rozlíšiť sen od reality počas snívania. Potom úspešné rozpoznanie môže byť spúšťačom vedomého snívania. Na rozlíšenie sna od reality skúste nasledovné:

  • Skúste lietať. Toto bude zrejme možné len v sne.
  • Pozrite sa do zrkadla. Ak je obraz rozmazaný, alebo tam ani nie je, potom s najvyššou pravdepodobnosťou len snívate.
  • Skúste prečítať, koľko je hodín. Ani toto nebude v sne možné.
  • Pozrite sa na vaše dlane, či vyzerajú prirodzene.
  • Skúste použiť elektronické zariadenie, ako napríklad počítať, mobil. V sne by nemali fungovať správne.

Predstavuj si svoj sen

Vedomé snívanie alebo ako ovládať sny-candyman (1)

Vytváranie si predstavy nášho sna ešte pred spánkom

Ešte predtým, ako zaľahnete do postele, rozhodnite sa, o čom by ste chceli snívať. Vykreslite si živú predstavu aj s okolím a nezabudnite zakomponovať všetky detaily ako dejisko, zvuky a vôňa. Vložte seba do tejto scenérie a skúste sa pohybovať po okolí.

  • Hoci ešte nesnívate, predstavte si, že už ste súčasťou sna.
  • Pokračujte v tejto technike až dokým nezaspíte.
  • Pre optimálne výsledky si vyberte vaše obľúbené miesto.

Meditujte pred spánkom

Vedomé snívanie alebo ako ovládať sny-candyman (6)

Meditácia pred spaním

Ponoriť sa do stavu vedomého snívania si vyžaduje absolútny pokoj a odtrhnutie sa myšlienkami od reality. Očistite si hlavu od rušivých myšlienok a sústreďte všetku pozornosť na to, že zaspávate a vstupujete do stavu snívania.

Zahrajte sa videohry

Vedomé snívanie alebo ako ovládať sny-candyman (5)

Videohry pred spánkom

Jedna nedávna štúdia sa zaoberala vplyvom videohier na náš spánok. Výsledok bol vcelku zaujímavý, pretože táto štúdia dospela k záveru, že ľudia hrajúci sa častejšie videohry sú viac náchylný zažívať vedomé snívanie a dokonca aj lepšie ovládať sny.

  • No pozor! Netýka sa to násilných hier. Tie majú práve opačný účinok a podnecujú v nás nočné mory.

 

Source: wikihow.com
Foto:     wikihow.com

[Tento článok Vám zaberie 3 minúty čítania a 5 nových rád]  edomé snívanie alebo aj lucidné snívanie je stav snívania, v ktorom sme si vedomý, že snívame. Výsledkom takéhoto snívania je oveľa jasnejší zážitok zo snívania, ktorý nám niekedy umožňuje aj ovládanie obsahu sna. Ale ako nadobudnúť takýto stav? Venujte pozornosť svojim snom Veľa ľudí verí, že práve zapamätávanie si sna je ten prvý krok, ako sa naučiť vedome snívať. Tu je pár tipov, ako na to: Doprajte si dostatok spánku. Je vedecky dokázané, že väčšina snov, ktoré si subjekt podrobne a živo pamätá, prebieha práve v REM (Rapid eye Movement)…
Hodnotenie článku
Hodnotenie čitateľov: 4.9 ( 3 hlasov)

Jeden komentár

  1. Skusal som to a funguje to. Akurat niekedy treba na to trenink ja to uz pouzivam dva roky. No ja to robim tak ze ked som uz naozaj unaveny, tak zacnem na nieco mysliet co chcem aby som mi snivalo. NO POZOR ! Ak na nieco myslite dlhodobo alebo nieste unaveni tak to nefunguju. Ale funguje aj to ked na to cely den myslite vidite to predstavujete to a pod. … Nepozerat pred vecerom horrory a uz vobec na ne nemysliet. Ale ak to mate radi …
    NO NEDOPORUCUJEM. Mam velmi zle spomienky na moju nocnu moru : je prijemny vecer. Urobil som pracu ktora ma potesila a tesil som sa do postele ze sa mi bude nieco dobre snivat . OMYL. Pred spanim som pozeral video ze som skoro dostal inkfart. Velmi sa mi ten sok zapisal do hlavy a nemohol som zaspat. Zrazu som sa otsitol v nejakom pofidernom dome a za mnou sa zavreli dvere. Potil som sa. Idem do predu a co sa nestane. Vyakoci na mna samara smile … A vsetko co som videl. Zrazu plakalo nejake dieta a musel som tam ist pretoze som na zemi videl nejaky papierik. … A !ohol by som pokracovat a nevedel som sa z nocnej mory . KED CLOVEK VIE OVLADAT SNY TAK JE TO FAJN LENZE NOCNE MORY SA LWN TAK NEDAJU.

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

x

Prečítaj si aj ...

Kto je to autista?

Častokrát sa stretávame so slovom autista v prenesenom význame, ako niekto, kto je "mimo". Ale kto to je autista v skutočnosti? A je vôbec slušné a vhodné niekoho takto oslovovať?​​