Domov >> Excel návody >> Najčastejšie otázky o Exceli na pracovnom pohovore

Najčastejšie otázky o Exceli na pracovnom pohovore

Chystáte sa na pracovný pohovor? Pre väčšinu pracovných pozícií je v dnešnej dobe dôležitá znalosť programu Excel. Ak tento program máte spomenutý vo svojom životopise, je možné, že sa vás naňho budú pýtať. V tomto článku nájdete najčastejšie otázky o programe Excel aj s príkladnými odpoveďami.

Pred prečítaním si odpovedí si skúste otázky zodpovedať sami. Zistíte tak, aké hlboké sú vaše znalosti tohto programu. Ak máte pocit, že vám to veľmi nejde, nič sa nedeje. Stačí venovať pár hodín na kvalitný video kurz Excel a máte to v suchu.

Čo je Microsoft Excel?


Microsoft Excel je tabuľkový procesor od firmy Microsoft, ktorý obsahuje bunky usporiadané do riadkov a stĺpcov. Prostredníctvom programu Microsoft Excel sa dajú prehľadne usporiadať a vyhodnocovať údaje alebo vytvárať grafy, diagramy, prognózy či tabuľkové hárky pomocou šablón. Na vykonávanie výpočtov slúžia moderné vzorce a široká škála funkcií.

Čo je to pás s nástrojmi?


Pás s nástrojmi sa nachádza v hornej časti programu Excel a obsahuje najviac používané pracovné nástroje. V hornej časti pásu sa nachádzajú rôzne karty a každá karta má vlastnú skupinu nástrojov. Pás s nástrojmi sa dá zobraziť alebo skryť pomocou klávesov CTRL + F1 alebo dvojklikom na ktorúkoľvek kartu.

Koľko formátov poznáme pre obsah buniek v programe Excel?


V programe Excel je k dispozícii celkovo jedenásť formátov. Tu je niekoľko z nich:

  • Číslo – Ukladá údaje ako číslo
  • Mena – Ukladá údaje vo forme meny
  • Dátum – Údaje sa ukladajú ako dátumy
  • Percento – Ukladá čísla ako percento
  • Textové formáty – Ukladá údaje ako reťazec textov

Poradie operácií použitých na vyhodnotenie vzorcov v programe Excel


Poradie operácií v programe Microsoft Excel je rovnaké ako v štandardnej matematike:

  1. Okrúhle a hranaté zátvorky
  2. Mocnina
  3. Násobenie a delenie
  4. Sčítanie a odčítanie

Ako zalomiť text v bunke?


Najprv musíte vybrať text, ktorý chcete zalomiť a následne kliknete na domovskej stránke na ikonu zalomiť text. Takto môžete zalomiť text na šírku bunky. Ak chceme priamo v bunke pridať zalomenie riadku na akejkoľvek pozícií, môžeme na to použiť klávesovú skratku – klikneme v texte na miesto, kde chceme pridať zalomenie riadku a potom stlačíme na klávesnici ĽAVÝ ALT+ENTER.

Čo sú makrá v programe MS-Excel?


Makrá sa používajú na automatizáciu opakovanej skupiny úloh. Používatelia programu Excel môžu vytvárať makrá pre svoje prispôsobené opakované funkcie a pokyny. Makrá môžu byť vytvorené buď nahrávaním toho, čo robíme, alebo môžu byť ručne napísané v programovacom jazyku VBA.

Je možné zabrániť kopírovaniu údajov v pracovnom hárku?


Odpoveď je áno, je to možné. Kopírovaniu údajov v pracovnom hárku sa dá jednoducho zabrániť. Stačí prejsť na kartu Revízia v páse s nástrojmi a tam kliknúť na Zabezpečiť hárok.

Aké grafy sú dostupné v programe MS-Excel?


Pokiaľ chcete údaje v Exceli graficky znázorniť, na pomoc vám tu je niekoľko typov grafov, medzi ktorými nechýba stĺpcový, čiarový, koláčový graf a mnoho ďalších. Stačí označiť údaje, ktoré majú byť graficky upravené a následne vybrať vhodný graf v páse s nástrojmi na karte Vložiť.

Ako sa dajú rýchlo spočítať čísla riadkov a stĺpcov v hárku programu Excel?


Celkový súčet riadkov a stĺpcov v pracovnom hárku programu Excel sa dá získať pomocou funkcie SUM. Táto funkcia sa dá rýchlo nájsť pod označením Automatický súčet aj v páse s nástrojmi na karte Domov.

Čo naznačuje červený trojuholník v pravej hornej časti bunky?


Červený trojuholník naznačuje, že do bunky je pridaná poznámka, ktorá sa zobrazí po prejdení myšou na bunkou.

Kedy sa používa funkcia IF v programe Excel?


Funkcia IF sa používa vtedy, ak chcete vykonať logickú skúšku. Program kontroluje, či sú zadané podmienky pravdivé alebo nepravdivé a na základe toho vráti rozličné hodnoty, ktoré môžeme sami zadefinovať.

Čo je to funkcia AND?


Pokiaľ potrebujete skontrolovať, či výstup bude pravdivý alebo nepravdivý pre viacero podmienok naraz, použijete funkciu AND. Táto funkcia teda spája dve a viac podmienok. Často sa používa spolu s funkciou IF.

Čo sú kontingenčné tabuľky?


Kontingenčná tabuľka je nástroj, ktorý umožňuje rýchlu sumarizáciu veľkých údajov a dokáže ušetriť veľké množstvo času. Automaticky vykoná triedenie, zistí počet, celkovú sumu alebo priemer dát uložených v tabuľke a zobrazí výsledky v inej tabuľke. Na základe kontingenčných tabuliek môžete vytvoriť aj kontingenčné grafy, ktoré sa sú prepojené s kontingenčnými tabuľkami.

Je možné vytvoriť kontingenčnú tabuľku pomocou viacerých zdrojov údajov?


Pokiaľ sú zdroje údajov v odlišných pracovných hárkoch v rámci toho istého zošitu, tak je možné vytvoriť kontingenčnú tabuľku pomocou viacerých zdrojov údajov.

Ako sa dá kontingenčná tabuľka aktualizovať po zmene zdroja údajov?


V páse s nástrojmi na karte Analyzovať (ktorá sa zobrazí, ak máme vytvorenú kontingenčnú tabuľku), stačí kliknúť na tlačidlo Obnoviť. Prípadne kliknutím pravým tlačidlom myši na kontingenčnú tabuľku, a potom možnosť Obnoviť.

Dajú sa vytvoriť odkazy pre rýchly prístup k nástrojom programu Excel?


Áno, existuje na to Panel s nástrojmi Rýchly prístup. Môžeme si tam pridávať odkazy na najpoužívanejšie funkcie alebo nástroje a ušetríme si tak čas ich hľadaním. Pre pridanie odkazu stačí kliknúť pravým tlačidlom myši na ktorýkoľvek nástroj či skupinu funkcií a zvoliť možnosť „Pridať na Panel s nástrojmi Rýchly prístup“.

Aké sú skratky na presúvanie sa medzi jednotlivými hárkami?


Ak sa chcete presunúť na predchádzajúci pracovný hárok, použite klávesovú skratku Ctrl + PgUp a ak sa chcete presunúť na nasledujúci pracovný hárok, použite klávesovú skratku Ctrl + PgDown.

Záver


V prípade, že sa chcete o programe MS Excel naučiť viac, prečítajte si ďalšie články na našich stránkach. Skvelou možnosťou, ako zlepšiť svoje znalosti, je tiež zakúpiť si kurz Excel. V prehľadných videách sa tak naučíte všetko potrebné pre praktické použitie v práci či doma.

Vďaka zlepšeniu vašich znalostí Excelu si zvýšite svoju hodnotu na trhu práce. Nielenže budete efektívnejší, ale zamestnávatelia hľadajú práve ľudí, ktorí investujú do svojho rozvoja.

Veľa šťastia na pohovore!

 

Chystáte sa na pracovný pohovor? Pre väčšinu pracovných pozícií je v dnešnej dobe dôležitá znalosť programu Excel. Ak tento program máte spomenutý vo svojom životopise, je možné, že sa vás naňho budú pýtať. V tomto článku nájdete najčastejšie otázky o programe Excel aj s príkladnými odpoveďami. Pred prečítaním si odpovedí si skúste otázky zodpovedať sami. Zistíte tak, aké hlboké sú vaše znalosti tohto programu. Ak máte pocit, že vám to veľmi nejde, nič sa nedeje. Stačí venovať pár hodín na kvalitný video kurz Excel a máte to v suchu. Čo je Microsoft Excel? Microsoft Excel je tabuľkový procesor od firmy Microsoft, ktorý obsahuje bunky usporiadané do…
Hodnotenie článku
Hodnotenie čitateľov: 3.42 ( 3 hlasov)

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia su označené *

*

x

Prečítaj si aj ...

Vážený priemer v Exceli

Vážený priemer Excel

Vážený priemer je jedným z druhov matematických priemerov. Využíva sa pri vyhodnocovaní údajov, ktoré obyčajne nesú rozličnú váhu. Vážený priemer možno počítať manuálne.